Kanāriju sala Fuerteventura. Noslēgums un ceļš mājup.

8.diena

Pēdējā pilnvērtīgā diena Fuerteventuras salā sākās ar brīnišķīgu rītu un jogas nodarbību saullēkta pavadībā. Skaidrs, ka jau rītdien nebūs mums joga un laiskas brokastis uz terases pie baseina, jo jau ap 09:00 mēs izlidojam uz Barselonu, lai vēlāk dotos uz mājām. Šodien katrs savu dienu izmantoja pēc saviem ieskatiem. Vieni devās uz pludmali, lai vēl pēdējo reizi noķertu okeāna viļņus uz sērfa muguras, cits vēlējās palikt mājās un baudīt saules peldes, bet mēs izmantojām dienu, lai izstaigātos pa Caleta del Fuste mazajiem veikaliņiem, sapirktos mājniekiem suvenīrus, pasēdētu kādā foršā kafejnīcā un nesteidzīgi tvertu pēdējos mirkļus.

20150205103415-30050

Izdomājām, ka šoreiz iesim, nevis pa promenādi gar okeānu, bet gan pa riteņbraucēju celiņu, kas ved gar galveno satiksmes ielu. Izrādījās, ka tā bija laba doma, jo tieši otrdienās te notiek iknedēļas tirdziņš.

20150205104948-40157

Neapšaubāmi, ka te tiek pārdoti dažādi krāmi un zināmu brendu pakaļdarinājumi, taču savu kaifu no tā visa vienmēr esmu spējusi gūt. Tas burziņš, visādi niecini, suvenīriņi utt. Ja ir iespēja apmeklēt tirgu esot ārzemēs, tad mēs ar vīru šo iespēju vienmēr esam izmantojuši un vēl labāk ir, ja tiek pārdoti arī produkti.

20150205103532-12087

Labākais pirkums tirdziņā bija vīra T-krekls. Kāds vīrietis ar aerogrāfijas pistolītēm (ceru, ka pareizi izteicos) uz T-krekla uzzīmē tavu karikatūru un tas viss nieka 5 minūšu laikā. Pati nedaudz nobijos no šāda veida mākslas darba, jo nezināju vai esmu gatava redzēt sevi karikatūrā:)

20150205103742-88989

Diena bija pasakaina. Saule spīdēja kā traka un sildīja mūs pēc pilnas programmas, jo jau rīt atgriezīsimies Rīgā, kur no +25 būs nieka -15 grādi. Brrrrr….

20150205103641-21537

Lielāko dienas daļu mēs tiešām staigājām, staigājām un vēlreiz staigājām… Rēzija jutās ļoti labi, jo, acīm redzot, tāpat kā vecākiem patīk vasara, palmas un pludmale.

20150205105652-26581

Pēcpusdienā devāmies jau atpakaļ uz villu, kur pa ceļam bija paredzēts ieiet veikalā un iepirkt pārtiku mūsu šī ceļojuma pēdējām grill vakariņām. Ieejot veikalā secinājām, ka tas ir ciet! Darba laiki kā jau spāņu valstī ir visai nosacīts jēdziens. Siesta! Veikals strādā no rīta un tad no kādiem 13:00 – 18:00 nestrādā. Bijām nostaigājušies līki, tāpēc nolēmām, ka šovakar laidīsim uz krogu. Atgriežoties villā meitenēm bija nedaudz jāsaved sevi kārtībā, lai dotos uz ķīniešu ēstuvi. Neesmu liels ķīniešu virtuves cienītājs, bet piekāpos lielākajam vairumam.

20150205111334-84204

20150205111413-52271

Ķīniešu ēstuvē samaksājot par vakariņām varēja ēst cik vien lien. Ēstuve uztaisīta bufetes tipa, kad ik pa laika vari iet un papildināt savu šķīvīša saturu. Šeit bija viss…sākot ar jau gataviem ēdieniem un beidzot ar svaigu gaļu un jūras veltēm, kuras turpat tavā acu priekšā tika pagatavotas. Kamēr mēs ēdām, Rēzija vai nu, sēdeja ratos vai gulēja. Protams, pirms miedziņa Rēzija uztaisīja nelielu protesta akciju tā, lai visi zina, ka meitene grib gulēt, bet tas ilga vien 5min. pēc kurām meita jau saldi čučēja.

20150205110654-37873

Vakarā atgriežoties villā forši pasēdējām pie vīna glāzes smejoties un daloties savās izjūtās. Kāds vēl steidzās salikt čemodānā pēdējās mantas, jo diez vai no rīta 06:00 būs liela luste kaut ko krāmēt, bet mazā Rēzija jau gulēja savā ratu kulbā, kas visas šīs dienas kalpoja, gan kā pārvietošanās līdzeklis, gan kā gultiņa. Ja runājam par vides maiņu un to, kā uzvedās bēbis, tad teikšu, ka nekas savādāks. Gulējām naktī tieši tāpat kā mājās, ceļojuma ikdienā daudz nečīkstējām un skandālus netaisījām. Domāju, ka Piedzīvojumi.lv Aigai un Raimondam esam parādījuši, ka arī bēbjus var ņemt līdzi šāda veida ceļojumā:) Mamma un tētis lepni:)

20150205111939-69525

9.diena. Mājupceļš.

No rīta cēlāmies agri, jo izlidošana bija ap 09:00. Man piecelties nakts laikā jau kādu brīdi nav nekāda problēma, taču pārējiem gan izskatījās, ka ar to celšanos iet visai smagi:) Atvadījāmies no Piedzīvojumi.lv Aigas, kas palika Fuerteventurā (Piedzīvojumi.lv Raimonds lidoja uz Rīgu kopā ar mums:) ), bet jāsaka, ka viena gluži Aiga nepalika, jo viņai tagad bija ne tikai taksīte MIA, bet arī jaunais mājdzīvnieks – vāvere.

20150205113747-27762

Vēl pēdējo reizi izskrējām visām istabām cauri, lai nekas nepaliek nepaņemts un varējām sēsties busā, lai pēc 10min. būtu lidostā.

20150205112917-52758

20150205112937-29586

20150205113039-32743

Lidojums uz Barselonu bija ar aviokompāniju Ryanair. Visu laiku, ko pavadījām Fuerteventurā varēju atslābt un nedomāt par lidojumu, bet nu, jau atkal sāka parādīties satraukums, jo baidījos, ka Rēzija varētu taisīt skandālu blakus esošajiem pasažieriem. Skaidrs, ka kā būs kā būs:)

Sākumā iečekojāmies lidojumam un dabūjām savas uzlīmes priekš ratiem un tālāk devāmies uz kontroles pārbaudi. Lidostā ģimenēm ar bērniem un ratiņiem ir uztaisīts savs bagāžas kontroles celiņš, kas nozīmē, ka nav jāstāv garā rindā kopā ar pārējiem ceļotājiem. Protams, atkal rati jāizjauc un katra daļa jālaiž caur skeneri, tad jāliek kopā utt.

20150205114254-64978

Neilgi pirms kāpšanas lidmašīnā Rēzija bija iemigusi un izejot ārā jau pie lidmašīnas, man viņa bija jāņem ārā no ratiem, kas nozīmēja, ka meitene pamodīsies. Ratus atstājām pie trapa un paši iekārtojāmies sēdvietās. Pacelšanās un nolaišanās laikā mazā dāma uzvedās ļoti labi. Nedz raudājām, nedz čīkstējām. Brīdī, kad sāka nākt miegs, tad gan mēs nedaudz paniķojāmies un paraudājām, bet jau pēc 10 min. Rēzija gulēja un es varēju atslābt. Lidojums no Fuerteventuras līdz Barselonai ilga 3h 10min. Ielidojām 13:20 pēc vietējā laika un mūsu nākamais lidojums uz Rīgu bija paredzēts 21:00. Jau iepriekš zinājām, ka dosimies uz pilsētu, tāpēc sagaidījuši čemodānus un atstājuši tos bagāžas glabātuvē, devāmies uz vilciena staciju, kas ir savienota ar lidostu.

20150205115347-85128

Vilciena biļetes bija nopērkamas speciālos biļešu aparātos. Pagāja kādas 5min. līdz sapratām, kā tas īsti darbojas:) Biļete no Barselonas lidostas līdz pilsētas centram 2 personām maksāja 16,40 EUR. Ļoti pieklājīga summa:) Diemžēl ar biļešu aparāta darbības atkošanu mēs nokavējām vilcienu, taču tie pienāk ik pēc 30min., tāpēc skāde nebija liela:)

20150205115409-36437

Līdzīgi kā citās lielākās pilsētās, savu biļeti ir jāizlaiž caur skeneri, kas uzdrukā laiku un tad atveras vārtiņi, lai izietu tiem cauri. Šeit viss bija OK, bet braucot no pilsētas atpakaļ, es novilku savu kartiņu, attaisās vārtiņi, bet es ar ratiem nevaru izbraukt cauri, jo vārtiņi ir par šauru un tie aizveras. Visi ir otrā pusē, bet es te? Sākumā domāju, ka nu, to visu… Lai mans vīrs ar Raimondu ceļ pāri tos ratus……., bet sagadījās, tā, ka Raimonda biļete nebija nočekota un es varēju mēģināt vēlreiz pie citiem vārtiņiem. Yes! Šoreiz mēs nebijām par resnu:) Nedaudz adrenalīnu uzsita:)

20150205120414-78096

Barselonā 7.janvārī bija +16 grādi. Sajūtas kā pavasarī. Jaku vajag, bet ciet var netaisīt.

20150205120431-70020

Brauciens ar vilcienu ilga kādas 20min. Cilvēku nebija daudz, līdz ar ko bija gan kur apsēsties, gan nebija jāspaidās ar ratiem. Rēzijai tas bija pirmais brauciens ar vilcienu, kas kā redzams nākamajā bildē viņā īpašas emocijas neraisīja:)

20150205120529-91518

Izkāpjot no vilciena un iznākot virszemē sajūtas bija dīvainas. 8 dienas mēs nodzīvojām mierīgā atmosfērā, bez steigas, kņadas un burzmas, tāpēc tagad Barselona likās kā skudru pūznis. Mašīnu rūkoņa, miljons cilvēku, visi kaut kur steidzās… Pirms plānojām ceļojumu bija doma doties uz kādu pilsētu, taču tagad sapratu, ka mūsu izvēle par kūrortu bija pareiza, jo, ja es iedomājos par Jaunā gada uguņošanu, tad droši vien šeit bēbim būtu bijis daudz pārdzīvojumu.

20150205123255-70137

Ņemot vērā, ka mūsu laiks bija ierobežots, tad Barselonas apmeklējums nebija kā mērķis redzēt pēc iespējas vairāk. Mēs to uztvērām kā lietderīgu laika pavadīšanu starp lidojumiem un iemeslu, lai vēlreiz te atgrieztos. Negribējām šajā nelielajā laika posmā speciāli braukt un aplūkot kādu arhitektūras pieminekli, tāpēc devām priekšroku pastaigai par galveno gājēju ielu, kas ved līdz jūrai.

20150205124412-36380

20150205125009-86388

20150205125036-65868

Rēzijai pamperu nomainīju lidostā un pēc tam jau mainīju tiklīdz atgriezāmies. Līdzi man bija mūsu bēbju soma ar termosu, lai varētu meitai uztaisīt ēst. Mūsu rīcībā bija 4h, lai gūtu nelielu ieskatu Barselonas pilsētā un domāju, ka savu priekšstatu par to arī guvām. Tagad tik atliek šeit atgriezties:)

20150205125151-69234

20150205125246-42663

Vēl Dāvis paspēja noķert baiļu sajūtu fotografējoties ar vienu no ielu māksliniecēm:)

20150205130411-8476720150205130429-22608

Izstaigājāmies un devāmies atpakaļ, lai paspētu uz vilcienu, kas brauc uz lidostu. Tieši kā reiz sanāca pastaigāties pa dienas gaišo laiku, jo atbraucot uz vilciena galapunktu plkst.18:00 saule jau bija norietējusi.

Atpakaļ lidojām ar WizzAir. Ja, piemēram, Ryanair tagad vietas lidmašīnā ir numurētas, tad WizzAir tā nav. Visi iet rindas kārtībā un sēž kā pagadās. Ģimenēm ar maziem bērniem ir prioritātes iekāpšana, kas kaut nedaudz garantē, ka sēdēsi ar ģimeni kopā:) Lidojot ar WizzAir ratus arī atstājām uz trapa, jo atšķirībā no visām pārējām reizēm šoreiz bija traps (piesūceknis), nu, neizejot ārā….., bet savu karieti saņēmām Rīgā uz lentes.

Vēl pēdējo reizi kontroles pārbaude… Rēzija bija guļoša izņemta no ratiem un gulēja man uz rokām. Biju diezgan dusmīga, ka man neļāva iet ar bērnu uz rokām caur drošības vārtiem un meita bija jādod turēt tētim, jo lieku reizi sanāk bērnu ņurcīt un, protams, kurš tad pēc tam gulēs.

20150205131343-79659

Pēdējais mūsu lidojums no Barselonas līdz Rīgai ilga 4h. Es jau izdzirdot to pa skaļruni nodomāju, ka būs atkal mazā dāma jāizklaidē un jārēķinās ar kādu skandālu, kad nāks miegs.

Beigās viss izrādījās krietni labāk. Izlidojām ap 21:00, kad Rēzijai jau ir gulēt iešanas laiks uz nakti, tāpēc uzreiz pēc pacelšanās viņa aizmiga un nogulēja visu lidojumu līdz pat Rīgai. Protams, mans dibens un rokas bija atrofējušās, bet tas bija to vērts.

20150205131823-41958

Rīga mūs sagaidīja ar -15 grādiem, kur jau bijām pieraduši pie +25. Viss veiksmīgi un paši apmierināti bez gala un malas. Meitas pirmais ceļojums mums ļāva pārliecināties, ka ceļošana ar bēbi nav neiespējamā misija un vajag tikai gribēt un uzdrīkstēties. Droši vien no savas pieredzes neieteiktu braukt uz valstīm, kur ir ļoti karsts vai arī, ja ļoti gribas uz konkrēto valsti, tad braukt pavasara vai rudens mēnešos. Viss pārējais pats parādīs kā labāk un kā ērtāk Jums pašiem.

Liels paldies visiem, kas lasīja par mūsu piedzīvojumiem Fuerteventuras salā.

Gaidām vasaru un pēc tās jau dosimies baudīt ceļotprieku ar Rēziju, kurai būs 1.gadiņš.  Jau tagad sākam meklēt jaunu ceļojuma galamērķi un plānot mūsu atpūtu ar ģimeni. Jaunas  emocijas, jauni piedzīvojumi un jauns ceļojums.

Seko mūsu ceļojumiem arī Facebook blogā Ceļojam ar bērnu.